Original title:
Marketingova strategie firmy Turkish Airliners
Translated title:
Marketing Strategy of Turkish Airliners
Authors:
Fritsch, Daniel ; Schüller, David (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Diplomová práce se zaměřuje na marketingovou strategii Turkish Airlines, který je nejlepší evropský letecký dopravce s jeho hlavní základnou v Istanbulu na letišti Atatürk. Práce taktéž zahrnuje rozbor leteckého průmyslu a navrhuje marketingový přístup pro rozvoj povědomí a zvýšení prodeje společnosti Turkish Airlines. Diplomová práce se skládá ze tří částí teoretické, praktické a návrhové části.
Diploma thesis is focus on marketing strategy of Turkish Airlines, the best European airline carrier with its main hub in Istanbul Ataturk Airport. Author covers analysis of airline industry and proposes marketing approach for increasing awareness and increasing sales of Turkish Airlines. Diploma thesis consists of three parts theoretical, practical and proposal part.
Keywords:
Istanbul; Letecký průmysl; marketing; sociální media; Turecko; Turkish Airlines; Airline industry; Istanbul; marketing; social media; Turkey; Turkish Airlines
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/62266