Original title:
Využití WebGL engine pro zobrazování automobilů
Translated title:
WebGL Engine Exploitation for Rendering of Automobiles
Authors:
Macků, Jiří ; Kobrtek, Jozef (referee) ; Tóth, Michal (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá zobrazováním automobilů za pomoci technologie WebGL. Cílem práce je navrhnout a implementovat způsob realistického i stylizovaného zobrazení 3D modelů automobilů pro interní použití jako jednoduchý náhled automobilu při vývoji a prezentaci nebo pro použití v infotainment systémech přímo v automobilech. Součástí práce je také implementace a nástin dosažitelných možností a vlastností takové implementace. Práce je vytvářena ve spolupráci s firmou ŠKODA AUTO a.s.
This paper deals with rendering of automobiles with use of WebGL technology. Aim of this paper is proposal and implementation of method for realistic and stylized rendering of 3D models of automobiles for internal use as a simple preview of automobile in development and presentation or for use in infotainment systems directly in automobiles. Part of this paper is implementation and outline of reachable options and properties of such implementation. This paper is created in cooperation with company SKODA AUTO a.s.
Keywords:
automobiles; HTML5; infotainment systems; javascript; rendering; WebGL; automobily; HTML5; infotainment systémy; javascript; renderování; WebGL
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/61979