Original title:
Marketingové nástroje posilování konkurenceschopnosti
Translated title:
Marketing Tools Increasing Competitiveness of Company
Authors:
Brabec, Lukáš ; Svoboda, Pavel (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou posílení konkurenceschopnosti obchodního centra Futurum Brno použitím vybraných marketingových nástrojů. Celý koncept bakalářské práce cílí především na koncového zákazníka, tedy na B2C trh. V práci je provedena podrobná analýza obchodního centra a brněnského trhu. Na základě výstupů analytické části jsou navržená opatření, která vedou k posílení konkurenceschopnosti obchodního centra a zlepšení jeho pozici na trhu.
This bachelor's thesis is focused on competitivness strengthening of the shopping mall Futurum Brno using selected marketing tools. Whole concept of the bachelor's thesis is aiming primarilly on the final customer, that mean on the B2C market. There is detailed analysis of the shopping center and Brno market environment done in the thesis. Based on the outputs of the analytic part, there are proposed measures that lead to competitivness strengthening of the shopping center and improvement of its position on the market.
Keywords:
competition; competitive advantage; competitivness; marketing; marketing tools; shopping center; konkurence; konkurenceschopnost; konkurenční výhoda; marketing; marketingové nástroje; nákupní centrum
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/61353