Název:
Využití canisterapie u dětí s autismem v předškolním věku
Překlad názvu:
The utilization of special therapies in childcare of preschoolers with disabillity
Autoři:
HOLÍNOVÁ, Dagmar Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se věnuje využití canisterapie u dítěte s autismem v předškolním věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je představen pojem canisterapie a jeho historie, formy terapie a metody. Dále je nastíněna problematika autismu a zmíněny jsou pozitivní dopady canisterapie pro život lidi s autismem. Praktická část je věnována předškolním dětem s cílem představit průběh a přínos canisterapie za použití kvalitativního přístupu. Pozorování se uskutečňovala v centru Bazalka, kam všechny děti docházejí do mateřské školy. Na všech vybraných dětech bylo znatelné jejich zaujetí a pozitivní naladění v kontaktu se psem.This thesis deals with the canine therapy which is used for preschool children with autism. The thesis is divided into two main parts theoretical and practical. The theoretical part deals with the term canine therapy and its history, forms and methods. After that, the issue of autism itself is outlined and the positive impact of the canine therapy on a life of autistic people is mentioned. The practical part deals with preschool children with the aim of introducing the process and contribution of the canine therapy, using the quantitative approach. The observation took place in the Bazalka institution, which is a kindergarten for children with health disabilities. At the same time, these sessions are individually tailored to the children's personal needs. All children partaking in the observation have shown visible interest and positive emotional mood during contact with a dog.
Klíčová slova:
autismus; canisterapie; předškolní dítě s autismem; autism; autistic preschool children; canine therapy Citace: HOLÍNOVÁ, Dagmar. Využití canisterapie u dětí s autismem v předškolním věku. České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/42516