Original title:
Sociální kompetence dětí v období předškolního věku
Translated title:
Children's social competence in preschool age
Authors:
SOBOTOVÁ, Pavla Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá významem sociálních kompetencí dítěte v předškolním věku, jejich projevy a také faktory, které ovlivňují jejich rozvoj a to jak v rodině, tak v mateřské škole. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy včetně charakteristiky předškolního dítěte a sociálních kompetencí v tomto období, zmíněna je i osobnost pedagoga a jeho vzdělání, které určuje Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praktická část se věnuje posouzení vztahu kvality rodinného prostředí a sociálních kompetencí dětí v prostředí mateřské školy za pomoci dotazníků.The Bachelor thesis is focused on the importance of child's social competence in preschool age, its expression and also factors which influence this development in family surroundings just as in a kindergarten. The theoretical part deals with development of a child in preschool age, parents' educational approaches and also a teacher's figure and its own education which is defined in General educational program for preschool education. The empirical part focuses on the relation between quality of family surroundings and children's social competence in kindergarten environment, which have been inquired by means of questionnaire survey. Key words
Keywords:
family; kindergarten; preschool child; social competence; mateřská škola; předškolní dítě; rodina; sociální kompetence Citation: SOBOTOVÁ, Pavla. Sociální kompetence dětí v období předškolního věku. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/38546