Název:
Phled aktivních ekologů - vědců na obsah učiva ekologie
Překlad názvu:
The active ecologist's scientist's point of view on the content of ecological curriculum
Autoři:
JELÍNKOVÁ, Lucie Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem této diplomové práce je tedy zodpovědět na otázku, jaké informace z oblasti ekologie pokládají vědci (aktivně bádající v ekologických oborech) za důležité a podstatné pro absolventy různých stupňů škol. Podařilo se získat odpovědi celkem 31 vědců. Pro absolventa ZŠ vědci považují za důležité a podstatné oblasti zabývající se úvodem do ekologie, zdroji organismů, biomy, vodními ekosystémy, dalšími interakcemi a tokem energie a hmoty ekosystémech. Pro absolventa SŠ vědci shledávají za důležité oblasti o zdrojích organismů, biomech, dalších interakcích a toku energie a hmoty v ekosystémech. Pro maturanta z biologie byly shledány za důležité oblasti týkající se ekologických faktorů, úvodu do ekologie, zdrojů a dalších interakcí. The main aim of this diploma thesis is to answer the question: What information do the scientists (who are actively researching in various areas of ecology) consider as the most important for the students from different school grades? We gathered answers from 31 scientists. For graduates of elementary school the scientists consider very important and fundamental the areas which deal with introduction to ecology, resources of organism, biomes, aquatic ecosystems, other interactions and flow of energy and matter in ecosystems. For High School graduates, scientists find important the area of resources of organism, biomes and other interactions, flow of energy and matter in ecosystems. For students who passed the High School leaving exams in biology the areas they consider as most important ecological factors, introduction to ecology, resources of organisms and other interactions.
Klíčová slova:
ekologie; kurikulum; učivo; vědec; znalosti ekologie; curriculum; Ecology; knowledge of ecology; scientist; teaching content Citace: JELÍNKOVÁ, Lucie. Phled aktivních ekologů - vědců na obsah učiva ekologie. České Budějovice, 2015. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/36156