Název:
Vliv environmentálního vzdělávání studentů FRRMS na spotřebu
Autoři:
Poláchová, Kristýna Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Vysokoškolské vzdělávání patří k důležitým faktorům, které formují pohled a postoj studentů ke světu a důležitým globálním otázkám. Jednou z nich je i otázka přístupu k životnímu prostředí, jež se v 60. letech minulého století v reakci na možná environmentální rizika dostala do popředí politického zájmu i zájmu veřejnosti. Dle současných výstupů shrnutých například ve strategických dokumentech je environmentální problémy nezbytné řešit komplexně a vedle vládních, tržních a technologických zásahů, je nutné orientovat se také na koncového spotřebitele a občana. Jako oblasti spotřeby s největším dopadem na životní prostředí byly stanoveny konzumace jídla a pití a dopady s užíváním budov. Postoj a informovanost studentů o environmentální problematice se pak odráží k zodpovědnějšímu přistupování ke spotřebě. Cílem této práce je pak zjistit zda existuje souvislost mezi postupujícím environmentálním vzdělání studentů FRRMS a jejich spotřebními volbami.The undergraduate education is one of the important factors that contribute to forming of the opinions and attitudes towards the world and global issues. One of them is the environment topic, which has become a priority interest of both the politicians and general public as a reaction to possible environment risks in the 1960's. According to current data summarized in the strategic documents it is necessary to address the environment problems as a complex issue and besides government, market and technology arrangements it is also essential to focus on the end users. The areas which have the most significant impact on the environment include drink and food consumption and the usage of buildings. The awareness of the problem and the attitudes towards the environment issue are reflected in the more responsible approach to consumption. The aim of this work is to discover whether there is a relation between the advancing environmental education of FRRMS students and their consumer choices.
Klíčová slova:
environmentální vzdělávání; environmentálně šetrné chování; spotřeba; spotřební volby; udržitelný rozvoj