Original title:
Sponzoring a reklama jako zdroj financování fotbalového klubu
Translated title:
Sponsorship and Advertising as a Source of Football Club
Authors:
Vašendová, Dominika ; Ostrý, Vlastimil (referee) ; Kysel, Jiří (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zaměřuje na financování sportovního klubu. Jedním ze dvou primárních zdrojů k zabezpečení této činnosti je sponzoring. Práce se zabývá podstatou a smyslem sponzoringu, jeho typy a cíli. Neoddělitelnou součástí financování sportovního klubu je jeho reklamní využití. Tato část práce charakterizuje druhy a cíle reklam a tvorbu reklamní kampaně. Cílem této bakalářské práce je analýza sportovního sponzoringu a reklamy jako komunikačního nástroje sponzorských společností.
Objective of this bachelor’s thesis is fading of a professional sports club. Sponsorship is one of the most essential fundraising sources. The thesis aim to principles and sense of sponsorship, its models and targets. The next part describe sports club utilization as a mean of advertising. It charakterize advert forms and advertising campaign creation. The most importatnt section of the thesis is sponsorship and advertising analysing as a donator's communication device.
Keywords:
advertising; fading; Football; sponsorship; SWOT analysis; Fotbal; reklama; sponzoring; SWOT analýza; zdroje financování
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/20813