Original title:
Spokojenost zákazníků jako prostředek dosahování konkurenční výhody
Translated title:
Customer Satisfaction - a Tool for Achieving Sustainable Competitive Advantage
Authors:
Kočí, Dagmar ; Dostálová, Markéta (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá momentální situací ve firmě. Zkoumá marketingovou situaci firmy a analyzuje současný způsob zjišťování spokojenosti zákazníků a přínosů takto získaných výsledků k řízení vybrané společnosti. Praktickou součástí práce je dotazník, jenž napomáhá firmě zjistit, co by mohla udělat pro zlepšení spokojenosti zákazníka.
This bachelor work deals with current situation in the company.It explores marketing situation of the company and analyzes present way of recognition of satisfaction customers and contributions which we get by this way for running the chosen company. Practical part of the work is questionnaire, which helps to find out, what should company do for a better satifaction of a customer.
Keywords:
customer loyalty; customer satifaction; guestionnaire; marketing research; dotazník; marketingový výzkum; spokojenost zákazníků; zákaznická věrnost
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/704