Název:
Konstrukční optimalizace elektro-hydrostatického válce pro letadla v kategorii všeobecného letectví
Překlad názvu:
Structure Optimization of Electro-Hydrostatic Actuator for General Aviation Aircraft
Autoři:
Kraus, Jan ; Němec, Zdeněk (oponent) ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Současným trendem ve stavbě letadel i jejich silových soustav je využití pouze jednoho primárního zdroje energie. Navrhují se silové elektro - mechanické soustavy pro ovládání pohyblivých konstrukčních částí letounů. Na některé silové soustavy, především na soustavy řízení letounu, jsou kladeny vysoké požadavky na energetické i dynamické vlastnosti. Proto se vyvíjejí elektro - hydrostatické válce vhodné pro soustavy řízení letounu, které by mohly nahradit dosud běžně používané hydraulické servomechanismy (posilovače) řízení. Do těchto elektro - hydrostatických válců se přivádějí nejen řídící elektrické signály, ale potřebný elektrický výkon, který se přes hydrostatický převodník mění na výkon mechanicky ovládající prvky řízení letadla. Cílem práce je stanovení požadavků na koncepci a vlastnosti elektro hydrostatických válců pro soustavy řízení letounu. Dále pak na základě teoretické analýzy, počítačového modelování a experimentu provést optimalizaci návrhu elektro-hydrostatického válce pro malá dopravní letadla z hlediska rozměrů a dynamických vlastností.
The use of only one primary sort of energy is the present trend of aircraft design and its force systens. There are designed electromagnetical force systems for control of ther moving parts of aircraft structure. Great demands are laid on energy and dynamic characteristics at some force systems, especially at aircraft control system, and therefore there are developed electro-hydrostatic actuators, suitable for aircraft for aircraft control system, which could graduallly replace commonly used hydraulic servo-controol system. Not only electric signals but also required electric outputs are led into these electro-hydraulic actuators. Using a hydrostatic converter it is changed into mechanical output controlling the aircraft control system. The goal of work is to set requirements for characteristic and conception of electro – hydrostatic actuators for aircraft control systems. Further, on the basis of theoretical analysis , computer modeling and experiment, the design optimisation of electro-ghydrostatic actuator should be done for small business aircraft from the point of view of dimmensions and dynamic characteristics.
Klíčová slova:
EHA; Hydraulika; Všeobecné letectví; EHA; General Aviation; Hydraulics
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/57335