Název:
Arimaa
Překlad názvu:
Arimaa
Autoři:
Kanis, Martin ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Arimaa je desková hra s jednoduchými pravidly. Je jednoduchá pro lidi, ale zároveň složitá pro počítače.Cílem této bakalářské práce je seznámit se s metodami, které se využívají při hraní her s využitím umělé inteligence. Dále navrhnout a vytvořit program, který bude schopný hrát Arimu proti jiným hráčům a programům. Návrh programu sestává hlavně z generování tahů, prohledávání tahů a ohodnocování herních pozic.Program byl nakonec testovaný na herním servru, kde hrál proti ostatním programům.
Arimaa is a board game with simple rules. It is simple for human but at the same time difficult for computers. The aim of this bachelor thesis is to familiarize with game playing methods with features of the artificial intelligence. The next aim is to design and implement the program, that would be able to play against others players and programs. The most important features of the program are move generation, search and evaluation of positions. At the end, the program was tested on the game server, where played against others programs.
Klíčová slova:
Arimaa; bitové pole; desková hra; generování tahů; hodnotící funkce; metody hraní her; umělá inteligence; Arimaa; artificial intelligence; bitboards; board game; evaluation function; game playing methods; move generation
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/56479