Original title:
Závodní hra ve 3D
Translated title:
Racing Game in 3D
Authors:
Ševčík, Martin ; Láník, Aleš (referee) ; Šuška, Boris (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Táto bakalářská práce se zabývá problematikou řešení interakce Java Monkey Engine (jME) a modelů vytvořených v programu Autodesk 3D Studio Max. Obsahuje teoreticky základ k architektuře jMonkey Engine a herní knižnici Lightweight Java Game Library (LWJGL). Dále popisuje techniky při práci s objekty ve 3D scéně a jejich způsob implementace.
This bachelor's thesis describes issues of interaction between Java Monkey Engine (jME) and models created with program Autodesk 3D Studio Max. It contains theoretical basis for the jMonkey Engine architecture and Lightweight Java Game Library (LWJGL). In the following section, the thesis describes techniques of working with objects in the 3D scene and their way of implementation.
Keywords:
3D game; 3D models; 3D scene; 3D Studio Max; 3DS Max.; Java Monkey Engine; jME; jMonkey Engine; Lightweight Java Game Library; LWJGL; racing game in 3D; 3D hra; 3D modely; 3D scéna; 3D Studio Max; 3DS Max.; Java Monkey Engine; jME; jMonkey Engine; Lightweight Java Game Library; LWJGL; závodní hra ve 3D
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/56177