Original title:
Zobrazení mraků v reálném čase
Translated title:
Rendering Clouds in Real Time
Authors:
Dostál, Radek ; Španěl, Michal (referee) ; Herout, Adam (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá algoritmy schopnými zobrazit mraky v reálném čase. Teoretická část popisuje fyzikální princip oblaků a seznamuje s vybranými metodami pro jejich modelování a vykreslování. Cílem praktické části je implementovat jeden z algoritmů, schopný běžet v reálném čase a vyvinout aplikaci, která jej bude demonstrovat.
This thesis is about algorithms which render clouds in real time. The theoretical section deals with clouds in real world and also describes some algorithms for modeling and rendering them. The aim of practical section is implement one of these real time algorithms and develop demonstrational application.
Keywords:
billboard; cellular automaton; Cg; Clouds; framebuffer object; GLEW; impostor; OpenGL; Perlin noise; skybox; billboard; celulární automaty; Cg; framebuffer object; GLEW; impostor; Mraky; OpenGL; Perlinova šumová funkce; skybox
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/54592