Název:
Grafické demo s inverzní kinematikou
Překlad názvu:
Graphics Demo with Inverse Kinematics
Autoři:
Kárníková, Pavlína ; Jošth, Radovan (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá tvorbou grafického dema s využitím inverzní kinematiky. Vysvětluje motivaci k jeho tvorbě, stručně se zmiňuje také o historii dema a principech animace. Poměrně podrobně popisuje základy i terminologii potřebnou k pochopení problematiky inverzní kinematiky a poté jsou zde uvedeny vybrané algoritmy. Na problematiku inverzní kinematiky se navazuje také v oddílu, kde se popisují principy skinningu. Jsou zde také zmíněny principy detekce kolizí a na závěr se detailně vysvětlují vybrané techniky, které se využívají v grafickém demu, například L-systémy a procedurální textury.
This work deals with the creation of a graphic demo with the use of inverse kinematics. It explains the motivations that led to the creation of the demo; it briefly mentions the history of the demo as well as the principles of animation. It describes in detail the fundamentals of inverse kinematics as well as the terminology needed for the understanding of inverse kinematics. It also includes some selected algorithms. The issue of inverse kinematics is further developed in the part of the work where the principles of skinning are being described. The principles of the collision detection are also mentioned here. The conclusion consists of a detailed explanation of some of the techniques used in graphic demo, such as the L-systems or procedural textures.
Klíčová slova:
animace; DH-notace; Eulerovi úhly; grafické demo; inverze jakobiánu; Inverzní kinematika; klouby; kosti; metoda CCD; Perlinův šum; procedurální textury; skeletální animace; skinning; skybox; terén. L-systémy; výšková mapa; animation; bones; CCD method; DH-notation; Euler angles; graphic demo; high map; Inverse kinematics; inverse of jacobian; joints; L-systems; Perlin noise.; procedural textures; skeletal animation; skinning; skybox; terrain
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/54362