Original title:
Nástroj pro podporu volby optimální strategie firmy
Translated title:
A Tool for Support of an Optimal Strategy Choice of a Company
Authors:
Adamec, Jaroslav ; Zámečníková, Eva (referee) ; Květoňová, Šárka (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá teoretickými východisky pro seznámení se s produktem, firmou, konkurencí a strategiemi. Srovnává hmotné a nehmotné produkty a zkoumá vlastnosti informačního zboží. Zabývá se zákonitostmi strategického řízení a strategickými koncepcemi. Zkoumá analýzy používané ve strategickém řízení, analyzuje požadavky na data systému pro podporu volby optimální strategie. Práce dále popisuje implementované analýzy a demonstruje použití prototypu.
The thesis considers theoretical bases for understanding the product, company, competition and strategies. The thesis compares material and immaterial products and examines the properties of information goods. The thesis considers regularities of strategic management and strategic concepts. The thesis examines analysis used in strategic management, analyses requirements for the system data and describes implemented analysis and their usage.
Keywords:
Ansoff's strategies; competition; factors of production; information goods; Kotler's strategies; market; marketing mix; Porter's generic strategies; pricing; Product; strategic analysis; strategic management; strategy; Ansoffovy strategie; informační zboží; konkurence; Kotlerova strategie; marketingový mix; Porterovy generické strategie; Produkt; strategická analýza; strategické řízení; strategie; trh; tvorba cen; výrobní faktory
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/53743