Original title:
Augmented Reality in CAVE
Translated title:
Augmented Reality in CAVE
Authors:
Kolčárek, Michal ; Beran, Vítězslav (referee) ; Herout, Adam (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[eng][cze]
Tato práce se zaměřuje na technologii Cave Automatic Virtual Environment a konkrétně pak na využití principů rozšířené reality v tomto prostředí. Dává si za cíl odpovědět na otázku, zdali je možné použít v prostředí CAVE existující frameworky pro rozšířenou realitu, konkrétně ty, pracující na platformě iOS. Hlavní důraz je kladen na rozpoznávání markerů v tomto prostředí a na zvýšení přesnosti jejich rozpoznání. Práce odpovídá na množství otázek z této oblasti, jako jaké markery je vhodné použít, jaké jsou omezení a největší obtíže. Výstupem je demonstrační aplikace, pracující na platformě iOS, která v je prostředí CAVE otestovaná a plně použitelná. Tato aplikace by měla vylepšit uživatelský vjem z prostředí CAVE tím, že mu poskytne dodatečné informace a také základní možnosti interakce se zobrazenými objekty.
The aim of this thesis is to develop an application for mobile platform iOS. This application will take advantages of augmented reality and Cave Automatic Virtual Environment. Main target of this thesis is to explore possibilities and obstacles of developing application for iOS platform using standard augmented reality framework in CAVE. Main part is dedicated to experimenting with markers in CAVE, which leads to obtaining some knowledge leading to designing appropriate markers and optimizing the recognition process. Its purpose is the improvement of user experience in this environment and provision of some additional information and possibilities of interaction with the object displayed.
Keywords:
3D projekce; CAVE; Cave Automatic Virtual Environment; Cocos2D; iOS; marker; markerless; OpenGL ES; rozpoznávání; rozšířená realita; uživatelská interakce; Vuforia SDK; 3D projection; augmented reality; CAVE; Cave Automatic Virtual Environment; Cocos2D; iOS; marker; markerless; OpenGL ES; recognition; user interaction; Vuforia SDK
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/53548