Original title:
Metody generování rostlin pro počítačovou grafiku
Translated title:
Methods of Generating Plants for Computer Graphics
Authors:
Picek, Jiří ; Tóth, Michal (referee) ; Milet, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá metodami využitelnými pro generování rostlin pro počítačovou grafiku. Nejpodrobněji je zde probraná metoda generování pomocí L-systémů. Práce popisuje jednotlivé rozšíření 0L-systémů. Pro získání geometrické reprezentace modelu je výstup L-systému zpracován želví grafikou. Geometrická reprezentace modelu je následně pomocí grafické knihovny OpenGL vykreslena. Textury jsou generovány Perlinovou šumovou funkcí implementovanou v jazyce GLSL.
This Bachelor's thesis deals with methods useable for a plant generation for computer graphics. Most detailed described method is generation by L-system. The thesis describes idividually extensions of 0L-systems. To get a geometric representation of model, the output of the L-system is proceed by turtle graphics. The geometric representation of model is drawn using OpenGL graphics library. Textures are generated by Perlin's noise function implemented in GLSL.
Keywords:
fractal geometry; fractals; L-system; Perlin noise; plant modeling; Procedural generating; turtle graphics; fraktální geometrie; fraktály; L-systémy; modelování rostlin; Perlinův šum; Procedurální generování; želví grafika
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52424