Original title:
Velkoobjemový překládací vůz se šnekovým dopravníkem
Translated title:
Large-loading wagon with a screw conveyor
Authors:
Peterka, Jaroslav ; Peňáz, Jan (referee) ; Kašpárek, Jaroslav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá rozborem konstrukčních řešení velkoobjemových překládacích vozů používaných v dnešní době. V první části je proveden vlastní návrh konstrukce velkoobjemového překládacího vozu. Dále je proveden návrh šnekového dopravníku. Dále byla provedena pevnostní kontrola podvozku velkoobjemového překládacího vozu pomocí metody konečných prvků. Na základě výsledků pevnostní kontroly byly navrženy úpravy podvozku. Nakonec byla provedena pevnostní kontrola upraveného podvozku. Přílohy práce obsahují velikost deformace podvozku a výkresovou dokumentaci překládacího vozu. Práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou ZDT spol. s.r.o. Nové veselí.
This thesis deals with analysis of constructional solution of large-loading wagons used nowadays. In the first part of this thesis is my own construction design of large-loading wagon, furthermore there is a design of screw conveyor. In the following part stress strain analysis of the chassis of large-loading wagon was made using the finite element method. On the basis of these results were suggested modifications of the chassis. Finally the stress strain analysis of the adapted chassis was made. Attachments of the thesis include deformation results of the chassis and design documentation of the large-loading wagon. This thesis was created in cooperation with ZDT spol. s.r.o. Nové Veselí.
Keywords:
chassis; Large – loading wagon; screw conveyor; stress; stress analysis; napětí; pevnostní kontrola; podvozek; Velkoobjemový překládací vůz; šnekový dopravník
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/32491