Original title:
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Translated title:
Revitalization Program of Floral Garden in Kromeriz
Authors:
Odstrčilík, Viktor ; Mazalová, Alena (referee) ; Sochor, Jan (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury Abstract:
[cze][eng]
K celému komplexu jsem přistupoval se snahou o co nejjednoduší řešení, které by co nejméně zasahovalo do konceptu zahrady budovami a o to více se snažilo prostor vyřešit jako čistý, moderní a jednoduchý park který bude reflektovat původní provedení zahrad současnými vyjadřivacími prostředky. Celá zahrada se odvíjí od osy spojení voliéry a studeného skleníku v jižní části. Tato osa prochází dále přes podloubí vstupního objektu a dále průchodem přes tropický skleník až do severní části zahrady kde je prodloužena až na konec zahrady kde je ukončena vodním prvkem. Kolmo na tuto osu navazují protažené cesty z Květné zahrady které kříží hlavní osu a jsou vždy ukončeny drobným vodním prvkem. Co se týče budov tak je jich v zahradě umístěno přiměřené množství. V severní části kavárna a pak 2 boxy které tvoří uzavřené prostory s vlastní atmosférou. Tzv. zahrady v zahradě. Vjemová bohatost oproti jednoduchosti hlavní zahrady. V jižní části je situováno zahradnické centrum, prodejna výpěstků a zázemí pro dětské hřiště.
Project is situated in Kvetna garden in Kromeriz. All project is very clean, smart and minimalistic. All functions is located in ground floor of existing building. There is ticket office, shop, educating center and library. In garden is located only small cofee house and wood boxes which is like garden in garden. In theese boxes is sited orange trees and tulips. In other boxes is sited gardendig and stuffs like that.
Keywords:
axe; garden; garden box; garden in garden; inner world; osa; vnitřní svět; zahrada; zahrada v zahradě; zahradní box
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/6904