Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Vliv optimalizace uspořádání montážních pracovišť na ekonomické, logistické a procesní parametry výrobního systému ve firmě Automotive Lighting
Original title:
Vliv optimalizace uspořádání montážních pracovišť na ekonomické, logistické a procesní parametry výrobního systému ve firmě Automotive Lighting
Translated title:
Optimal layout of assembly workplaces and its effect on economical, logistic and procedural parameters of the manufacturing systems at an Automotive Lighting company
Authors:
Procházka, Jan ; Hrbáček, Jan (referee) ; Kubík, Roman (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá optimalizací uspořádání předmontážních pracovišť ve společnosti Automotive Lighting Jihlava. Je proveden popis aktuálního stavu a také je poukázáno na nedostatky současného uspořádání. Po analýze současného stavu jsou navrženy dvě varianty podle zvolených kritérií. Podle dosažených výsledků v multikriteriálním hodnocení je výhodnější varianta vybrána jako optimální a je rozkreslena v detailním grafickém návrhu. U vybrané varianty je provedena podrobná ergonomická analýza pomocí softwarové simulace a také bylo zpracováno ekonomické zhodnocení zvolené varianty.
The master thesis deals with layout optimizing of pre-assembly workplaces in company Automotive Lighting Jihlava. Identification of actual status and analysis of defects was provided. Based of this investigation two versions of future ordering were compared. One of them was chosen by multi-criterion evaluation and detail plan was plotted. Ergonomic analysis by software simulation and economic balance were done too.
Keywords:
ergonomics; expenses; layout; multi-criterion evaluation; Pre-assembly; ergonomie; layout; multikriteriální hodnocení; náklady; Předmontáž
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/26558