Original title:
Zlepšení zákaznického servisu
Translated title:
Customer service improvement
Authors:
Deml, Kamil ; Halva, Martin (referee) ; Fiala, Alois (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá zlepšením zákaznického servisu v podniku poskytujícím finanční služby. Službou se v tomto případě rozumí převod peněz do celého světa. Pro jeho zkvalitnění jsou použity principy metody Six Sigma a doplněny o poznatky z dalších moderních metod jakosti či řízení podniku. Není snahou zavedení Six Sigma do podniku jen její použití při řešení tohoto problému.
Diploma thesis put mind to improve of a customer service in a company that offers some financial service. Service means international money transfer in this case. To analyze the whole processes in the company, methods Six Sigma is used together with knowledge of other modern methods of quality and of operation management. The Six Sigma method is only used for the analyses of the procedures and not for an implementation it in the company.
Keywords:
Method Six Sigma; model DMAIC; service.; Metoda Six Sigma; model DMAIC; služba.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/16557