Název:
Přepočet a variantní řešení ocelové konstrukce mostu na drážní komunikaci
Překlad názvu:
Static verification and variant design of steel structure of railway bridge
Autoři:
Boček, Michal ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Předmětem této diplomové práce je posouzení stávajícího ocelového železničního jednokolejného mostu podle v současnosti platných norem. Konstrukčně je most řešen jako tři prosté nosníky o rozpětí 25 ; 98 a 25m , krajní pole jsou prosté nosníky, střední pole je trám vyztužený obloukem se svislými táhly, mostovka je ocelová ortotropní s podélnými otevřenými výztuhami a příčníky. Dále je proveden návrh a posouzení dalších variant uspořádání středního pole, a pro výslednou variantu kruhového oblouku s radiálními závěsy je provedeno podrobné posouzení a výkresová dokumentace.
The subject of this diploma thesis is static verification steel structure of exist railway bridge in accordance with the valid standards. The bridge have three simple spans with a span of 25; 98 and 25 meters, outer fields are simple beams, the middle field is the beam reinforced with an arch with vertical rods. Steel orthotropic deck with longitudinal stiffeners and crossbeams. Further were designed and analyse other possible options super structure of the middle field, and the resulting variant as a circle span with radial rods was detail solved and made documentation.
Klíčová slova:
kolejové lože; kruhový oblouk s radiálními závěsy.; Ocelový železniční jednokolejný most; ortotropní mostovka; trám vyztužený obloukem; variantní řešení; alternativ solution; beam reinforced with span; circle span with radial rods.; orthotropic steel deck; Steel railway one track bridge; trackbed
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/37567