Original title:
Návrh efektivního systému personálního marketingu ve vybrané firmě
Translated title:
The Proposal of Effective System of Personal Marketing in Selected Company
Authors:
Sněhota, Karel ; Tomšů, Petr (referee) ; Rašticová, Martina (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Obsah této diplomové práce se zaměřuje na poměrně novou součást marketingu – personální marketing, jeho analýzu a následnou aplikaci ve společnosti ABB Česká republika, s.r.o. Personální marketing do jisté míry propojuje kvantitativní a kvantitativní metody marketingu s činnostmi a cíli personálního managementu. Záměrem této práce je aplikaci personálního managementu do jednotlivých fází marketingového procesu za účelem vytvoření teoretického rámce metod a technik potřebných k průzkumu současných aktivit personálního marketingu, stanovení nedostatků a jejich následné řešení.
Content of the thesis is focused on relatively new part of marketing – Human Resource Marketing and its analysis and implementation to the ABB Czech Republic, s.r.o. HR marketing intertwines quantitative and quantitative methods of marketing together with activities and objectives of personnel management. Challenge of the thesis is application of personnel management into marketing process which would provide theoretical framework of methods and techniques to analyze present situation and help to determine and solve a problem related to the corporate personnel marketing system.
Keywords:
employer brand; Marketing; marketingový proces; personální management; personální marketing; Employer Brand; Human Resources Management; Human Resources Marketing; Marketing; Marketing Process
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/27913