Original title:
Návrh marketingové strategie vybrané společnosti na trhu e-commerce
Translated title:
Proposal of Marketing Strategy for Selected Company in E-commerce
Authors:
Blahová, Aneta ; Toboláková, Pavla (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá vytvořením návrhu marketingové strategie kategorie móda ve vybrané internetové společnosti. Práce obsahuje situační analýzu makroprostředí a mikroprostředí firmy. Součástí je také marketingový výzkum zaměřený na současné zákazníky a jejich nákupní chování. Práce obsahuje rovněž návrhy změn uživatelského webového rozhraní a strategie marketingového mixu se zaměřením na komunikační stra-tegii společnosti. Výsledkem této práce jsou konkrétní návrhy a doporučení, které by ved-ly k dosažení strategických cílů společnosti.
In this thesis I have created a draft marketing strategy for the Fashion category of an In-ternet company together with the analysis of internal and external internet trade. The the-sis includes also a marketing research focused on current customers and their buying be-havior. Specific proposals for changes of the user interface and web marketing mix stra-tegies with a focus on communication strategy of the company are also included. The result of this work are specific suggestions and recommendations which would help the company to achieve its strategic goals.
Keywords:
e-commerce.; Marketing mix; Marketing strategy; PEST analysis; Porter model; SWOT analysis; e-commerce.; Marketingová strategie; Marketingový mix; PEST analýza; Porterův model; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/24754