Original title:
Návrh marketingové strategie pro podporu získání nových zákazníků ve slévárenství
Translated title:
Marketing Strategy to Support New Customer Acquisition in Foundry Industry
Authors:
Kosour, Vojtěch ; Drápela, Miloslav (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku vstupu konkrétní firmy na nový trh v oblasti průmyslových trhů (B2B). Teoretická část rozebírá problematiku tvorby marketingového plánu, definuje souvislosti, postup tvorby a použitelné metody. V analytické části práce jsou obecná teoretická východiska aplikována na podmínky firmy MCAE Systems s.r.o., která chce své produkty nabízet na slévárenském trhu. Návrhová část předkládá možný postup proniknutí na slévárenský trh.
The diploma thesis focuses on the issue of an introduction of a concrete company on the new market in the field of industrial markets (B2B). The theoretical part of the thesis analyses the issue of marketing plan creation and defines the relations, the process of creation and applicable methods. In the analytical part of the thesis the theoretical results are applied on the company MCAE Systems Ltd, which wants to offer their product on the casting market. The proposal part of the thesis proposes a possible process of penetration to the casting market.
Keywords:
B2B; foundry market; Gantt chart; marketing mix; marketing plan; SWOT analysis; WBS; B2B; Ganttův diagram; marketingový mix; marketingový plán; slévárenský trh; SWOT analýza; WBS
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/17450