Original title:
Návrhy strategie řízení podpory prodeje firmy
Translated title:
Strategy for Managing Sales Promotion of Company
Authors:
Viková, Miroslava ; Hruška, Stanislav (referee) ; Mallya, Thaddeus (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
V diplomová práci analyzuji strategickou pozici předního výrobce energetických nápojů a navrhnout přístupy podporující udržení a zlepšení konkurenčního postavení na trhu. Výsledkem této diplomové práce, by měly být návrhy na zlepšení strategie řízení podpory prodeje firmy Pinelli v oblasti nealkoholických a energetických nápojů. Tyto návrhy by měly být základnou konkurenceschopnosti a zlepšení postavení na trhu.
This thesis deals with analyzing strategic position of energetic drinks production company. It mainly focuses on establishing a way the company can sustain and improve its current competitive position in the market. The results of the analysis in this thesis should be able to come up with measures that can help the company improve its sales promotion strategy in its area of activity – energy drinks. These measures should be the basis for its competitiveness and sustaining its position in the market.
Keywords:
control of promotion action; free gifts; Marketing; marketing strategy; marketing support; media; promotion action; sales promotions; sponsorship; stimuli; kontrola propagačních akcí; Marketing; marketingová podpora; marketingová strategie; média; podpora prodeje; propagační akce; reklamní předměty; sponzoring; stimuly
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/25738