Název:
Měření kvality telefonních hovorů u pobočkové ústředny Asterisk
Překlad názvu:
Measuring Quality of Telephone Calls with the Asterisk PBX
Autoři:
Bílek, Petr ; Šilhavý, Pavel (oponent) ; Daněček, Vít (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce obsahuje popis v současné době používaných metod a algoritmů pro měření kvality telefonního hovoru a jejich možné použití v softwarové pobočkové ústředně Asterisk. Dále je vytvořena koncepce systému pro měření kvality telefonního hovoru. Tato koncepce je implementována do embbeded systém VOIPAC PXA270M, ve kterém je spuštěna softwarová pobočková ústředna Asterisk. Na základě teoretického rozboru je provedena diskuze mezi obecně rozšířenými programovacími jazyky C, Java a PHP, jejímž výsledkem je výběr vhodného programovacího jazyka pro danou implementaci na embedded systému. Koncepce je realizována pomocí vytvořené aplikaci, napsané ve vybraném programovacím jazyce C. Součástí této práce je i ověření vytvořené aplikace pomocí experimentálních měření na telekomunikačním řetězci. Výsledky experimentálních měření jsou diskutovány v závěrečném zhodnocení.
This thesis contains description of the present methods and algoritms for measuring the quality of telephone call on the PBX Asterisk. Further develop the concept of a system for measuring and implementing the call embbeded system VOIPAC PXA270M. Based on theoretical analysis is carried out discussions between C, Java and PHP,which results in the selection of appropriate programming language suitable for implementation in embedded system. The concept is realized by creating an application written in a particular programming language. Part of this work is verification created application using experimental measurments of telecommunications system. The results of experimental measurements are discussed in the final evaluation.
Klíčová slova:
Kvalita telefonního hovoru; Mean Opinion Score; PBX Asterisk; R-faktor; vývojový kit VOIPAC; development kit VOIPAC.; Mean Opinion Score; PBX Asterisk; Quality of telephone call; R factor
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/3818