Original title:
Variabilní ventilové rozvody
Translated title:
Variable Valvetrain Systems
Authors:
Věříš, Michal ; Janoušek, Michal (referee) ; Drápal, Lubomír (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zaměřuje na variabilní ventilové rozvody a jejich vliv především na zážehové motory. Popisuje princip jejich funkce, vzájemné porovnání, stručnou historii a pohled na možný budoucí vývoj. Součástí práce je též simulace systému VTEC-E.
This bachelor thesis focuses on the variable valve actuation systems and their influence mainly on spark-ignition engines. Describes the principle of their function, comparison of each other, brief history and a view to future developments. Part of the work is also a simulation of VTEC-E.
Keywords:
fuel consumption; Honda; MultiAir; VALVETRONIC; VANOS; Variable valve actuation system; VarioCam; VTEC; VVC; VVR; VVT; Honda; MultiAir; spotřeba paliva; VALVETRONIC; VANOS; Variabilní ventilový rozvod; VarioCam; VTEC; VVC; VVR; VVT
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/26484