Original title:
Návrh rekonstrukce traťového úseku Rapotice - Náměšť nad Oslavou
Translated title:
Deisgn of Reconstruction of the Rapotice - Náměšť nad Oslavou Railway Track
Authors:
Zapletal, Tomáš ; Andratschke, Jan (referee) ; Hruzíková, Miroslava (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Cílem bakalářské práce bylo navrhnout úpravu geometrických parametrů koleje a rekonstrukci železničního svršku a spodku v úseku železniční tratě Rapotice – Náměšť nad Oslavou. Úsek začíná v km 19,2 napojením na začátek výhybky číslo 5 do železniční stanice Rapotice a končí v km 22,2 po překonání ocelového mostu a průběžným kolejovým ložem. V rámci práce bylo vyřešeno odvodnění tratě a rekonstrukce přejezdů a byla navržena technologie provádění prací. Součástí práce bylo prověření možnosti zvýšení rychlosti v dotčeném úseku.
The aim of this bachelor thesis was to propose a change of track geometrical parametres lining and levelling and a reconstruction of railway superstructure and substructure in the track section Rapotice – Náměšť nad Oslavou. The track section starts at the 19,2 km point of turnout number 5 to the railway station Rapotice and ends at the 22,2 km mark after crossing a steel bridge with a continuous rail bed over the Chvojnice river. The thesis deals with railway drainage, reconstruction of railway crossings and provides a work technology proposal. Study of speed increasing in the track section was solved in the thesis too.
Keywords:
railway crossing; railway drainage; Railway reconstruction; work technology.; odvodnění tratě.; Rekonstrukce železniční tratě; železniční přejezd
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/16092