Original title:
Stanovenie hodnoty firmy PCA Slovakia, s.r.o.
Translated title:
The Valuation of the Company PCA Slovakia, s.r.o.
Authors:
Moravčíková, Simona ; Heřman, Jan (advisor) ; Schönfeld, Jaroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom diplomovej práce je stanovenie hodnoty firmy PCA Slovakia, s.r.o. k 31.12.2015. Práca sa delí na dve časti, a to na teoretickú a praktickú. Teoretická časť popisuje základné pojmy potrebné pre ocenenie spoločnosti, a zároveň je akýmsi východiskom pre praktickú časť. Naopak praktická časť sa zaoberá predstavením danej spoločnosti, ako aj aplikáciou strategickej a finančnej analýzy, prognózou tržieb a ďalších generátorov hodnoty, finančným plánom a nakoniec samotným ocenením spoločnosti. Pre ocenenie spoločnosti bola ako základná metóda použitá metóda DCF vo variante FCFF a tiež vo variante EVA.Cílem diplomové práce je stanovení hodnoty firmy PCA Slovakia, s.r.o. k 31.12.2015. Práce se dělí na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje základní pojmy potřebné pro ocenění společnosti, a zároveň je jakýmsi východiskem pro praktickou část. Naopak praktická část se zabývá představením dané společnosti, jakož i aplikací strategické a finanční analýzy, prognózou tržeb a dalších generátorů hodnoty, finančním plánem a nakonec samotným oceněním společnosti. Pro ocenění společnosti byla jako základní metoda použitá metoda DCF ve variantě FCFF a také ve variantě EVA.The aim of this thesis is to estimate the value of the company PCA Slovakia, s.r.o. to the 31st December 2015. The thesis is divided into two parts, in the concrete the theoretical and practical parts. The theoretical part describes the basic concepts necessary for the valuation of the company and it is kind of the point for the practical part. On the other hand, the practical part is focused on the introduction of the company and the application of strategic analysis and financial analysis, the prognosis of revenue and other value drivers, financial plan and finally the actual valuation of the company. There was used the DCF method of valuation in the term of FCFF and EVA for the valuation of the company.
Keywords:
Automotive industry; DCF method; Enterprise value; Financial analysis; Financial plan; PCA Slovakia; PSA Peugeot Citroen; Strategic analysis; Valuation; Value drivers; automobilový průmysl; finanční analýza; finanční plán; generátory hodnoty; hodnota podniku; metoda DCF; ocenění; PCA Slovakia; PSA Peugeot Citroen; strategická analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/51002