Original title:
Analýza činnosti a marketingové strategie firmy Strašidelná Praha
Translated title:
Activity analysis and marketing strategy of the company Strašidelná Praha
Authors:
Lengálová, Eliška ; Chylíková, Hana (advisor) ; Hotovcová, Eva (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se věnuje rodinné firmě Strašidelná Praha. Jejím cílem je popsat a zhodnotit činnosti firmy a její marketingovou strategii. První kapitola pojednává o teoretických základech marketingu, jako je marketingový mix či SWOT analýza. Druhá část práce obsahuje základní charakteristiku firmy Strašidelná Praha, popis jejího marketingového mixu a analýzu vnitřního a vnějšího prostředí pomocí SWOT analýzy. Práce obsahuje také analýzu spokojenosti zákazníků, která byla provedena prostřednictvím online dotazníkového šetření. Součástí analýzy spokojenosti byly i případné návrhy na zlepšení služeb, kterými se vedení firmy může inspirovat a případně některé z nich časem zrealizovat.The aim of this thesis is to analyze and assess the operations and marketing strategy of a family company Strašidelná Praha. The first part introduces theoretical background of marketing, such as marketing mix and SWOT analysis. The practical part provides a presentation of company Strašidelná Praha, describes its marketing mix and analyses both external and internal environment through a SWOT analysis. The research part of the thesis analyzed customer satisfaction with the data collected from an online questionnaire. The costumer satisfaction analysis includes suggestions for improvement to inspire the management of the company in future endeavours.
Keywords:
customer satisfaction; marketing; marketing mix; marketing strategy; SWOT analysis; marketing; marketingová strategie; marketingový mix; spokojenost zákazníků; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50308