Original title:
Příležitost strukturální firmy v zahraniční expanzi na konkrétním příkladu ProfiPoradenství s.r.o
Translated title:
The oportunity of foreign expansion in the example of Profiporadenství s.r.o
Authors:
Drahorádová, Jana ; Khelerová, Vladimíra (advisor) ; Zralá, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá tématem strukturální firmy a její expanzí na ruský trh. Popisuje princip fungování strukturální firmy, její příležitosti a rizika. Na příkladu vybrané firmy ukazuje možné vstupy firmy na trh zahraniční země a následně popisuje ruský trh a jeho obchodní principy. V závěru práce se věnuje informacím a osobním názorům vrcholných manažerů v daném odvětví.Thesis focuses on principes of multilevel marketing in the example of entering the russian market. On the example of one chosen company shows the ways and methods of foreign expansion. Thesis also focuses on description of russian market and its business principles. Thesis shows the oportunities of doing business through structural company, in the meaning of multilevel marketing and its benefits.
Keywords:
foreign expansion; methods of expansion; multilevel marketing; oportunities; russian market; formy zahraniční expanze; příležitost; ruský trh; strukturální firma; vstup na zahraniční trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50067