Original title:
Analýza marketingového mixu vybrané společnosti
Translated title:
Analysis of Marketing Mix Tools of a chosen Company
Authors:
Drahovzalová, Veronika ; Svoboda, Petr (advisor) ; Řepová, Helena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem této bakalářské práce je analýza marketingového mixu vybrané společnosti, která bude provedena OTK Group, a. s. Práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. Teoretická část této práce je zaměřena na vysvětlení pojmu marketing a hlavně na charakteristiku jednotlivých složek marketingového mixu 4P. Jedná se o produkt, cenu, distribuci a komunikaci. V praktické části práce je stručně představena vybraná společnost a poté provedena analýza marketingového mixu firmy. V poslední části této práce je uvedené porovnání nákladů na marketingovou komunikaci mezi vybranou společností a její konkurencí. Cílem je podat ucelený obraz o marketingovém mixu OTK Group, a. s. a navrhnout společnosti případné doporučení ke zlepšení stávajícího stavu.The topic of this bachelor thesis is the analysis of markeing mix in specific company OTK Group, a. s. This thesis is divided into two parts, theoretical and practical part. The theoretical part focuses on the explanation of marketing terms and the specific components of marketing mix 4P - product, price, place and promotion. The practical part briefly introduces the company and then shows the analysis of it´s marketing mix. At last, this thesis also shows the comparison of expenses put into marketing promotion between the competition. The goal of this thesis is to show the marketing mix of OTK Group, a. s. and to possibly suggest any recommendations to improve the current situation in the company.
Keywords:
4P; marketing; marketing communication; marketing mix; 4P; marketing; marketingová komunikace; marketingový mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49933