Název:
Aktivity malého a středního podnikání ve filantropii v České republice v letech 2015 a 2016
Překlad názvu:
Small and medium enterprises´ philanthropic activities in the Czech Republic in 2015 and 2016
Autoři:
Pajerská, Simona ; Barák, Vladimír (vedoucí práce) ; Maule, Petr (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Filantropie coby humanisticky motivovaná dobročinnost sloužící k podpoře obecně prospěšného účelu je jedním z hlavních příjmů neziskových organizací a také konkrétních příjemců sociální pomoci. V poslední době zažívá filantropie v České republice vzestup jak ve své individuální, tak kolektivní formě. Teoretická část je zaměřena na dynamický vývoj podnikání na našem území, který částečně zasáhl i do ochoty občanů být dobročinný a vymezení pojmu malé a střední podnikání. Dále na filantropii jako součást širšího konceptu společenské odpovědnosti firem. V praktické části je provedena analýza dotazníkového šetření, z kterého vyplývá, že malé a střední podniky berou filantropii vážně. Jejich příspěvky jsou většinou pravidelné a rozhodně se nejedná o symbolické částky. Většina dotazovaných firem přispívá na filantropii, protože opravdu chtějí pomoci a neberou dobročinnost pouze jako marketingový nástroj.Philanthropy - as a humanist-motivated charitable activity that is designed to promote generally beneficial purpose - is one of the main sources of income for both non-profit organizations and individual social assistance recipients. Philanthropy in both its individual and collective form is on the rise in the Czech Republic lately. Theoretical section of this thesis is focused on dynamic development of entrepreneurship in the Czech Republic, which influenced willingness to be charitable in general, on defining the concept of small and medium enterprises and on philanthropy as a part of wider corporate social responsibility framework. Survey analysis in conducted in practical application part of the thesis. Main results are that small and medium enterprises take philanthropy seriously. Their contributions are usually regular and not at all symbolic. Most of the surveyed firms contribute to charity because they intend to help others and do not perceive charity as a marketing tool only.
Klíčová slova:
filantropie; malé a střední podnikání; společenská odpovědnost; corporate social responsibility; philanthropy; small and medium business
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/51129