Original title:
Získávání pracovníků do Call centra RWE
Translated title:
The Recruitment Process At The Call Centre RWE
Authors:
Popovičová, Jasmína ; Palíšková, Marcela (advisor) ; Honsová, Pavlína (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je analyzovat proces získávání zaměstnanců do Call centra RWE, prozkoumat zatím nevyužitý dílčí trh práce, identifikovat silné a slabé stránky obou těchto oblastí a navrhnout doporučení ke zlepšení stávající situace. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou uvedeny pojmy a východiska týkající se problematiky získávání zaměstnanců. Praktická část obsahuje popis společnosti a aktuální situaci v oblasti získávání zaměstnanců. Dále je vyhodnocen průzkum mínění studentů, jehož jednotlivé části byly zaměřeny na zaměstnávání studentů, atraktivitu pozice operátora a RWE jako zaměstnavatele a hodnocení vizuálu náborové kampaně. V poslední části jsou formulovány silné a slabé stránky procesu získávání a navržena doporučení, která by napomohla k zlepšení tohoto procesu.The aim of the bachelors thesis is to analyse the recruitment process at Call centre RWE, explore untapped labour market, identify strengths and weaknesses of the recruitment process and make suggestions to improve current labour situation. Thesis is divided into two sections - theoretical and practical. Theoretical section describes terms and theory of recruitment. Practical section consists of the description of the company, current situation in recruitment at the Call centre RWE, results of the research and strengths and weaknesses of the recruitment process together with the suggestions for increasing its outcome. The research included these topics - student employment, popularity of the position call centre operator, RWEs employer brand especially its attractiveness and the recruitment campaign.
Keywords:
Call Centre; HR Marketing; Human Resources Management; Job Analysis; Job Description; Motivation; Recruitment; RWE; analýza a popis pracovního místa; call centrum; HR marketing; motivace zaměstnanců; skupina RWE; Získávání zaměstnanců; řízení lidských zdrojů
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50940