Original title:
Product placement jako marketingový nástroj
Translated title:
Product placement as a marketing tool
Authors:
Kincl, Albert ; Tahal, Radek (advisor) ; Beneš, Vladimír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je konkretizovat realizaci procesu umisťování výrobků do televizního vysílání s hlavním zaměřením na české prostředí. Analyzovat product placement jako marketingový nástroj a představit jeho možné formy a aktuální trendy. Přiblížit vývoj této marketingové komunikace a v neposlední řadě pojednat o pozitivech a negativech této specifické formy reklamy. Dále je pomocí dotazníkového šetření proveden výzkum ohledně vnímání product placementu v seriálech, sportovních přenosech a jiných televizních pořadech v České republice. Zjišťuje, jak je pojem znám a chápán v českém prostředí a z těchto poznatků jsou v závěru práce vyvozena případná opatření pro následnou možnost zlepšení realizace umisťování brandu nebo výrobků do televizního vysílání.The aim of this thesis is to describe thoroughly the execution of a product placement process in TV broadcasting with focus on the Czech Republic. So as to analyse product placement as a marketing tool and to introduce its possible forms and current trends. Moreover, to explain the development of this marketing communication and last but not least, discuss the strengths and weaknesses of this specific form of advertisement. Furthermore, questionnaire analysis is used to research the reception of product placement in TV series, sports broadcasting and other TV shows in the Czech Republic. It investigates the level of awareness and understanding of this phenomenon in the Czech landscape and these findings are main basis for the implications suggested for the improvement of brand or product placement strategies in TV broadcasting.
Keywords:
marketing tool; product placement; TV broadcasting; marketingový nástroj; product placement; televizní vysílání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50777