Název:
Využitie sociálnych médií pri nábore zamestnancov v Českej a Slovenskej republike
Překlad názvu:
Use of social media for recruitment in the Czech and Slovak republic
Autoři:
Ruššinová, Dominika ; Böhmová, Lucie (vedoucí práce) ; Sova, Martin (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Táto bakalárska práca sa zaoberá problematikou využívania sociálnych médií pri nábore zamestnancov v Českej a Slovenskej republike. Práca sa skladá z dvoch častí. V prvej teoretickej časti mojej práce uvádzam základné vymedzenia pojmov s touto témou. Druhá časť práce, praktická, sa zameriava na komparáciu využívania sociálnych médií pri nábore zamestnancov v Českej a Slovenskej republike HR pracovníkmi a takisto využitie medzi českými a slovenskými študentmi informatiky. Záverečná časť práce sa venuje analýze výsledkov získaných z dvoch dotazníkov medzi českými a slovenskými študentmi informatiky a z rozhovorov s personalistami pracujúcimi v českých a slovenských IT firmách. Z analýzy plynie, že takisto ako české firmy, rovnako aj slovenské, využívajú pri nábore nových zamestnancov sociálne siete LinkedIn a Facebook. Sociálnu sieť Twitter a GooglePlus firmy vôbec nevyužívajú. Spomedzi študentov je najväčší záujem o sociálnu sieť LinkedIn, podľa výsledkov analýzy ostatné siete nevzbudzujú medzi študentmi významnú popularitu.Tato bakalářská práce se zabývá problematikou využívání sociálních médií při náboru zaměstnanců v České a Slovenské republice. Práce se skládá ze dvou částí. V první teoretické části mé práce uvádím základní definice s tímto tématem. Druhá část práce, praktická, se zaměřuje na komparaci využívání sociálních médií při náboru zaměstnanců v České a Slovenské republice HR pracovníky a také využití mezi českými a slovenskými studenty informatiky. Závěrečná část práce se věnuje analýze výsledků získaných ze dvou dotazníků mezi českými a slovenskými studenty informatiky a z rozhovorů s personalisty pracujícími v českých a slovenských IT firmách. Z analýzy plyne, že stejně jako české firmy, stejně i slovenské, využívají při náboru nových zaměstnanců sociální sítě LinkedIn a Facebook. Sociální síť Twitter a GooglePlus firmy vůbec nevyužívají. Mezi studenty je největší zájem o sociální síť LinkedIn, podle výsledků analýzy ostatní sítě nevzbuzují mezi studenty významnou popularitu.This bachelor thesis deals with the useage of social media in recruitment process in Czech and Slovak republic. The work consists of two parts. In the first, theoretical part of my work I introduce basic definitions of this work. The second part focuses on practical comparison of the useage of social media in the recruitment process of new employees in the Czech and Slovak republic companies and also among Czech and Slovak students of Informatics. The final part of the work is devoted to analyze the results obtained from questionnaires between Czech and Slovak students of Informatics and interviews with recruiters working in the Czech and Slovak IT companies. The analyse shows that as well as Czech companies also Slovak companies use in the recruitment process of new employees social networks Facebook and LinkedIn. The social networking sites Twitter and GooglePlus companies do not use at all. According to the results of the analyse among students, the social network LinkedIn is the most popular whereas the other networks (Facebook, Twitter, GooglePlus) do not raise significant demand among students.
Klíčová slova:
Facebook; GooglePlus; LinkedIn; nábor zaměstnanců; Sociální sítě; Twitter; řízení lidských zdrojů; Facebook; GooglePlus; human resources management; LinkedIn; recruitment; social networks; Twitter
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/50690