Original title:
Exportní strategie pivovaru Nymburk
Translated title:
Export Strategy of Brewery Nymburk
Authors:
Žáková, Barbora ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Hladěna, Zdeněk (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá exportní strategií firmy Pivovar Nymburk spol. s.r.o.. Hlavním cílem práce je zhodnocení dosavadní exportní strategie a návrh možných doporučení. První kapitoly bakalářské práce popisují český trh s pivem, jeho historii, spotřebu piva v České republice a současné trendy. Dále se práce zabývá vstupy na zahraniční trhy a popisuje problematiku s tím spojenou. V praktické části se věnuji Pivovaru Nymburk, jeho historii, produkci a sortimentu. V dalších kapitolách provádím SWOT a PEST analýzu podniku. Analýza exportní strategie se zaměřuje na dánský trh a zkoumá způsoby vstupu na zahraniční trhy a vývoj exportu pivovaru do Dánska. V závěru práce navrhuji, jakým způsobem lze exportní aktivity pivovaru vylepšit, a hodnotím jejich dosavadní vývoj.This thesis deals with export strategy of Brewery Nymburk spol. s.r.o. The main purpose of this thesis is to evaluate the export strategy and to include recommendations to improve the current strategy. The first chapter is focused on Czech beer market, its history, beer consumption in the Czech Republic and trends of the market. It also contains theory of accessing foreign markets and its problems. In the practical part it focuses on Brewery Nymburk, its history, production and product line. The thesis also includes SWOT and PEST analysis of the firm. The export strategy analysis gives details about Danish beer market, foreign market access and export development to Denmark. The final chapter includes recommendations for the brewery's activities in the future.
Keywords:
Beer market; Brewery Nymburk; Export strategy; Exportní strategie; Pivovar Nymburk; Trh piva; Vstup na zahraniční trhy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49475