Název:
Informovanost klientů s totální endoprotézou kyčelního kloubu na ortopedickém oddělení v Nemocnici Jindřichův Hradec a.s.
Překlad názvu:
Foreknowledge of patients with total hip replacement at orthopedic department of Jinřichův Hradec hospital a.s.
Autoři:
DOUDOVÁ, Klára Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Základní teoretická východiska: Protože se tato bakalářská práce zabývá především informovaností klientů, bylo nutné v práci zmínit i informace o komunikaci ve zdravotnickém zařízení. Komunikace probíhá vždy mezi dvěma či více lidmi. Během komunikace si lidé sdělují potřebné informace, své pocity, postoje, hovoří o vztazích a náladách. Existuje několik komunikačních pravidel, která by měl člověk dodržovat, ovšem záleží na člověku samotném, zda se jimi bude řídit, nebo ne. Komunikační dovednosti se dají postupně rozvíjet a jsou pro nás důležité i v osobním životě. Pokud člověk ztratí schopnost komunikovat, může to vést k ohrožení jeho vztahů s ostatními lidmi. Pro zdravotnické pracovníky je rovněž velmi důležitá oblast sociálních dovedností (Mikuláštík 2003). Cíle práce: Zjistit informovanost klientů v rámci předoperační přípravy po totální endoprotéze kyčelního kloubu. Zjistit informovanost klientů v rámci pooperační péče po totální endoprotéze kyčelního kloubu. Zjistit, zda mají klienti po totální endoprotéze možnost následné péče (rehabilitace, lázeňská léčba). K těmto cílům byly vytvořeny následující otázky: V jakých oblastech jsou klienti v rámci předoperační přípravy informováni? Jakým způsobem jsou klienti informování v rámci pooperační péče? Jaké možnosti následné péče mají klienti po totální endoprotéze? Metodika: Pro výzkumné šetření bylo zvoleno kvalitativní šetření sběru dat. Kvalitativní šetření bylo schváleno od hlavní sestry nemocnice, kde měl probíhat výzkum, ale nakonec se rozhovory realizovaly v domácím prostředí u klientů. Šetření bylo provedeno formou polostrukturovaných rozhovorů, rozhovory byly anonymní. Sběr dat probíhal v březnu 2015 u sedmi respondentů. I přesto, že rozhovory probíhaly v domácím prostředí klientů, bylo potřeba schválení výzkumu od hlavní sestry. A to zejména z toho důvodu, že byla zkoumána i následná péče u klientů po totální endoprotéze. Bylo tedy nutné si klienty před totální endoprotézou vytipovat v nemocničním zařízení a teprve po určité době po operaci s nimi rozhovory provést. Basic theoretical background: Because this thesis mainly deals with the awareness of clients, it was necessary in the beginning to mention the importance of the communication in a medical environment. Communication takes place between two or more people. During communication, people communicate necessary information, feelings, attitudes, talking about relationships and moods. There are several communication rules that one should follow, however, it depends on the individual, whether follow it or not. Communication skills can be developed gradually for they are important to us and in our personal lives. If a person loses the ability to communicate, it can lead to danger to his relationships with others. For healthcare professionals, it is very important social skill ( Mikuláštík 2003). Main aim of the thesis: To verify the information rate of clients in preoperative phase of total hip arthroplasty and in postoperative care. Discover also whether patients after total endoprosthesis have possibility of aftercare (rehabilitation, spa treatment). From these targets were developed following questions : In what areas are the clients in preoperative stage informed? How are clients reporting in a post-operative care ? What options of aftercare patients after total endoprosthesis have? Methodology: For the research was used the qualitative survey data collection. A qualitative investigation was approved by head nurse of the hospital, where the research has been done. The interviews was realized at home of clients. Survey was conducted through semi-structured interviews, interviews were anonymous. The data were collected in March 2015 in the set of seven respondents. Despite the fact that interviews were realized in the clients' home, we needed approval for the research from the head nurse. Especially because the subsequent care for patients after total prosthesis was also investigated. It was therefore important to identify initially the applicable patients in the hospital and up to a certain time after the surgery to interview them.
Klíčová slova:
informovanost; lázeňská léčba; pooperační péče; předoperační příprava; rehabilitace; totální endoprotéza; informing; post-operative care; preoperative preparation; rehabilitation; spa therapy; total hip replacement Citace: DOUDOVÁ, Klára. Informovanost klientů s totální endoprotézou kyčelního kloubu na ortopedickém oddělení v Nemocnici Jindřichův Hradec a.s.. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/38353