Original title:
Marketingová komunikace České filharmonie
Translated title:
Marketing communication of Czech Philharmonic
Authors:
Zelený, Martin ; Drozen, František (advisor) ; Rysová, Andrea (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je v širším slova smyslu zaměřena na marketingové komunikace předního českého symfonického tělesa Česká filharmonie, p. o. Cílem práce je analyzovat a zhodnotit vývoj marketingové komunikace orchestru především od počátku 21. století do současnosti. V první části představuji pojem marketingová komunikace a její umístění v marketingovém mixu. Podrobněji rozebírám jednotlivé prvky komunikačního mixu. Následně popisuji his-torii České filharmonie včetně jejích společenských aktivit, postojů a zhodnocuji používané marketingové komunikace vztažmo k historickým souvislostem. V hlavní části se blíže věnuji problematice novodobého vývoje instituce, analyzuji v současnosti používané mar-ketingové komunikace, srovnávám je s komunikací předních evropských orchestrů. Závěry plynoucí z této části ověřuji v poslední části -- dotazníkovém šetření. Práci doplňuje opis dotazníku použitého v rámci dotazníkového šetření a soubor ukázek prezentačních materiálů České filharmonie včetně ukázek variantního provedení korporátní identity.The thesis is by full extension aimed at the marketing communication of the Czech Phil-harmonic, the leading Czech orchestra. The goal is to analyse and to evaluate the marketing communication development in the orchestra, especially from the beginning of the 21st century to nowadays. The first part of the thesis introduces the marketing communication as a component of the marketing mix. Following, there is a depiction of the Czech phil-harmonic from the historic point of view and the orchestra's social activities and attitudes. I evaluate the used marketing communication in relation to historical context. The main part narrates the latest development issues of this institution. The marketing communication is analysed and it is compared to the communication used by leading European orchestras. The consequences upon this part are verified by the last part - the questionnaire survey. The transcription of this questionnaire used in the survey and the examples of the Orchestra's propagation materials are in the appendix, including the extract of corporate identity by variable implementation.
Keywords:
Czech Philharmonic; marketing; marketing communications; marketing; marketingové komunikace; Česká filharmonie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39476