Original title:
Prodejní strategie nadnárodní společnosti (Guinness)
Translated title:
Sales Strategy of an International Corporation (Guinness)
Authors:
Kněžický, Miroslav ; Cimler, Petr (advisor) ; Hommerová, Dita (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá prodejní strategií společnosti Guinness na trhu s pivem ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. Práce analyzuje vnější a vnitřní prostředí společnosti a na základě této analýzy navrhuje možné strategie na zlepšení prodejních výkonů podniku.This thesis is concerned with the sales strategy of an International corporation Guinness on a UK market. The paper further analyses the internal and external environment of the company. Based on these analyses the paper provides some possible strategies that can result in an improvement of the sales efficiency of the company
Keywords:
Brand; Distribution; Guinness; International Marketing; PEST analysis; Positioning; Segmentation; SWOT analysis; Distribuce; Guinness; Mezinárodní marketing; PEST analýza; Positioning; Segmentace; SWOT analýza; Značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39523