Original title:
Kmitání mostů pod vysokorychlostními vlaky
Translated title:
Vibratin of bridges under high speed trains
Authors:
Frýba, Ladislav Document type: Papers Conference/Event: Engineering mechanics 2004, Svratka (CZ), 2004-05-10 / 2004-05-13
Year:
2004
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Teoretický model vysvětluje dynamické chování železničních mostů zatížených vysokorychlostními vlaky. Metoda integrálních transformací parciální diferenciální rovnice dá průhyby, napětí a svislá zrychlení nosníku v uzavřeném tvaru. Numerická studie poskytuje přehled o vlivu jednotlivých parametrů.The theoretical model explains the dynamic behaviour of railway bridges subjected to high speed trains. The method of integral transformations gives the deflections, stresses and vertical accelerations of the beam in a compact form. The numerical study presents a survey on the effect of several parameters.
Keywords:
bridges; high speed loads; vibration Project no.: ME 503, KSK2076106 (CEP) Funding provider: GA MŠk, GA AV ČR Host item entry: Engineering Mechanics 2004, ISBN 80-85918-88-9
Institution: Institute of Theoretical and Applied Mechanics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0013284