Original title:
Analýza Public relations NPÚ
Translated title:
Analysis of Public Relations of the National Heritage Institute
Authors:
Kotenová, Lenka ; Kubaš, Mario (advisor) ; Hucková, Barbara (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá analýzou public relations Národního památkového ústavu. Práce se zaměřuje především na media relations. NPÚ se jako státní příspěvková organizace sestává z Generálního ředitelství v Praze a územních odborných pracovišť v jednotlivých krajích. Pomocí analýzy bylo zjišťováno, jaké je fungování PR restrukturalizovaného NPÚ, nakolik je kvalitní a efektivní. Zároveň bylo zkoumáno, jestli je komunikace s veřejností ze strany NPÚ decentralizovaná, a jakou roli v jeho PR sehrávají jednotlivá ÚOP a regionální tisk.This bachelor thesis gives a theoretical and practical background of Public Relations of the National Heritage Institute. The National Heritage Institute is a state-sponsored body and it has its Headquarters in Prague and Regional Branches in individual regions. This thesis analyses the process of PR in NHI and its quality and effectivity. It also analysis the decentralization of the Public Relations and its role in regions.
Keywords:
media relations; National Heritage Institute; public relations; media relations; národní památkový ústav; public relations
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42644