Název:
Návrh referenčního modelu vybraných procesů marketingové podpory a jeho zhodnocení
Překlad názvu:
The reference model of marketing support processes and its evaluation
Autoři:
Vydra, Pavel ; Oškrdal, Václav (vedoucí práce) ; Hornická, Andrea (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Výdaje na informační technologie na podporu marketingu v korporacích činí rok od roku významnější rozpočtovou položku, a tak je větší pozornost věnována také procesům marketingové podpory -- tedy technickému zajištění průběhu a měření direct marketingových kampaní. Diplomová práce přináší základní přehled o fungování direct marketingu a marketingové podpory v korporacích a následně také popisuje referenční model procesů marketingové podpory, který pomůže tyto procesy optimalizovat. V práci jsou nejprve ve formě literární rešerše definována teoretická východiska procesního modelování a tvorby referenčních modelů, dále na ně navazuje uvedení do tématu direct marketingu v korporacích a pomocí analýzy procesů direct marketingu jsou v rámci vlastního teoretického výzkumu odvozeny také nejdůležitější procesy marketingové podpory. Na základě výstupů z teoretických částí je navržen referenční model zahrnující podrobně popsané procesy marketingové podpory a popis rozhraní ve formě SLA. Model je dále ověřen na dvou případových studiích, které model přibližují praktickému využití a poukazují na hlavní přínosy jeho užití.Corporate expenses for IT support of marketing are surging every year, and therefore the processes of marketing support, which contain all the technical aspects of marketing campaign execution and measurement, are attracting more attention than before. The diploma thesis introduces a basic overview of direct marketing and marketing support operations in corporations and presents a reference model to help optimize the marketing support processes. The thesis contains a research of theoretical fundamentals of process modelling and reference model building, a basic overview of corporate direct marketing, an analysis of direct marketing processes and the most relevant processes of marketing support. The reference model, which is based on the outputs from both theoretical parts, includes a detailed description of marketing support processes and outlines the process boundaries in the form of SLA. The model is then tested on two case studies, which emphasize the practical opportunities as well as the major benefits of using the model.
Klíčová slova:
BPMN; direct marketing; marketing v korporacích; marketingová podpory; metrika; outsourcing; proces; procesní řízení; referenční model; SLA; služba; BPMN; corporate marketing; direct marketing; marketing support; measure; outsourcing; process; process management; reference model; service; SLA
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/40951