Original title:
Monitorování sociálních médií
Translated title:
Social media monitoring
Authors:
Švejnohová, Tereza ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Topolová, Ivana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je doporučení optimálního postupu pro efektivní využití a monitorování sociálních médií firmou na základě měření výkonnosti a dosahu profilů firmy na sociálních médiích a rovněž doporučení pro účelnou správu profilů. Cíle práce má být dosaženo na základě metod pozorování, komparace a případové studie. Teoretická část je věnovaná všeobecnému výkladu pojmu sociální média a druhům produktů pro jejich správu a monitorování. Praktická část se pak zabývá případovou studií a analýzou v praxi.The objective of the thesis is to provide a recommendation of the optimal procedure for the effective use and monitoring of social media based on measuring the performance of social media profiles, as well as a recommendation for the effective management of presence on social networks. The objectives of the thesis are to be achieved by the methods of observation, comparison and case study. The theoretical part includes a general interpretation of the concept of social media and the types of products for their management and monitoring. The practical section deals with case studies and social media measurement in practice.
Keywords:
measurement; monitoring; social media; monitorování; měření; sociální média
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40765