Název:
Analýza trhu cukrovinek v České republice z pohledu retail auditu
Překlad názvu:
Retail audit analysis of confectionery market in Czech Republic
Autoři:
Konečná, Eva ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Navrkalová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce si klade za cíl provést komplexní analýzu trhu cukrovinek v České republice jako jednoho z největších a nejdynamičtějších trhů. Pro potřeby této analýzy bylo využito metodologie maloobchodního auditu, jehož data umožňují detailní zmapování specifik trhu, které je zcela objektivní a nestranné. Analýza začíná na makro úrovni trhu cukrovinek a zachycuje jeho postavení v FMCG sektoru, poté se zaměřuje na konkrétní kategorii trhu cukrovinek - na čokoládové cukrovinky, kde jde ještě více do detailu až na úroveň konkrétních výrobků na trhu tabulkových čokolád. Jako doplněk metodologie retail auditu slouží vlastní spotřebitelský výzkum, který celou analýzu rozšiřuje o pohled a vnímání spotřebitele. Vedle detailní analýzy trhu cukrovinek poukazuje práce na veliký přínos maloobchodního auditu, zároveň ale s pomocí spotřebitelského výzkumu zachycuje oblasti výzkumu trhu, které naopak svými daty nepokrývá.The main goal of my master thesis is to conduct a complex analysis of the confectionery market in Czech Republic, as one of the most profitable and dynamic category. The methodology that is used to analyse the market is the retail audit analysis, that provides an independent insight into the problem and helps to analyse the market from various perspectives. The first part is focused on the total confectionery market with the goal to introduce the market with its specifics, then the analysis goes deeper into the chocolate confectionery market and is extended by consumer research, that provides a useful consumer insight. As a result, the thesis emphasizes the importance of retail audit data, while at the same time gaps of the analysis are shown by using the consumer research as a secondary methodology.
Klíčová slova:
analýza dat; FMCG; maloobchodní audit; trh cukrovinek; výzkum trhu; confectionery; data analysis; FMCG; market research; retail audit
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/41042