Název:
Návrh ITIL procesů ve veřejném sektoru
Překlad názvu:
Public Sector ITIL Processes Design
Autoři:
Kalivoda, Tomáš ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Tajtl, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce analyzuje stav řízení informatiky ve veřejném sektoru na základě doporučení nejlepších praktik ITIL ve verzi 3. V teoretické části je rámcově shrnut metodický rámec ITIL včetně základní charakteristiky procesů a možnosti jejich využití ve veřejné správě. Pro vhodný návrh je nastíněna organizační struktura veřejné správy a shrnuty některé strategické vize státu v oblasti IT. V praktické části práce je provedena analýza současného stavu řízení IT ve veřejné správě České republiky, a to jednak za využití veřejně dostupných informačních zdrojů, tak dotazníku, diskuzí a rozhovorů. Výstupem analýzy je identifikace klíčových bodů, které mohou způsobovat potíže při efektivní správě IT. Na základě identifikovaných bodů je navržen model správy informačních služeb ve státní správě, zejména z pohledu strategického rámce a se zaměřením na odpovědnosti v rámci organizace. Zároveň jsou identifikovány klíčové ITIL procesy, které je potřeba implementovat, a to včetně indikativního plánu zavedení procesů a strategie komunikace s okolím.This master thesis analyzes current situation in the area of IT Services management in the Czech public sector in ITILv3 framework. Theoretical part characterizes ITIL framework from high-level perspective, includes processes description and possible use in public sector. Moreover, public sector organization structure and government's strategy vision are summarized. The master thesis practical part analyzes current situation of IT Services management in the Czech public sector, uses public information ressources, surveys, discussions and interviews. The analysis identifies key points threatening IT management effectiveness. IT Governance model is designed based on these key points. The model proposes strategy view and defines crucial organizational responsibilities. Essential ITIL processes are defined including implementation plan and communication strategy.
Klíčová slova:
CMMI; e-Government; e-služba; IT procesy; IT Strategie; ITIL; procesní model; Veřejná správa; CMMI; e-Government; e-service; IT processes; IT Strategy; ITIL; process model; public sector
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/41246