Original title:
Employer branding: budování značky zaměstnavatele
Translated title:
Employer branding
Authors:
Vogl, Marek ; Filipová, Alena (advisor) ; Krahulík, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je identifikace a zhodnocení nástrojů, které využívají společnosti k budování své interní a externí zaměstnavatelské značky. V teoretické části se práce věnuje vztahu mezi značkou zaměstnavatele a angažovanosti jeho zaměstnanců a definici využívaných přístupů pro budování interní a externí značky zaměstnavatele. V části praktické jsou porovnávány tyto přístupy s aktivitami, které pro budování značky zaměstnavatele využívá vybraná společnost, a s výsledky případové studie založené na dotazníkovém šetření mezi studenty a absolventy vysokých škol a mezi zaměstnanci vybrané společnosti.The main objective of the thesis is to identify and to evaluate tools which are used for external and internal employer branding. The theoretical part of the thesis focuses on relation between employer brand and employee engagement and on describing methods which can be used for external and internal employer branding. In the practical part, these methods are compared with employer branding activities of the chosen company and with analyses of outputs of online questionnaires distributed to university students, graduates and employees of the chosen company.
Keywords:
employee engagement; employer branding; HR marketing; angažovanost zaměstnanců; employer branding; HR marketing; personální marketing; značka zaměstnavatele
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42669