Original title:
Komunikační toky mezi zákazníkem a logistickým partnerem a možný přínos jejich zlepšení v oblasti FMCG
Translated title:
Communication process between the customer and the logistics partner and possible benefits of improvements in branch of FMCG
Authors:
Dvořák, Bohumil ; Jirsák, Petr (advisor) ; Karban, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá vztahem mezi klienty a poskytovatelem logistických služeb v oblasti supply chain. Autor se zde především zaměřuje na problematiku komunikace a výměny dat / informací mezi oběma stranami. Po úvodní fázi analýzy současného stavu a faktorů ovlivňujících tento stav práce primárně navrhuje zcela nový proces výměny dat / informací a způsob implementace tohoto procesu. Současně s novým návrhem však vznikají další ohrožení samotné implementace. Tato ohrožení, spolu s možnými variantami scénáře a technické implementace, jsou pak podrobně rozebrány v samotném závěru.The master thesis deals with the relationship between client and provider of logistics services in the supply chain. The author focuses primarily on issues of communication and exchange of data / information between the clients and logistic provider. After the initial phase of the analysis of the current situation and the factors influencing this situation, there is a completely new process designed to exchange data / information and method of implementation this process. There are other threats to actual implementation mentioned together with the proposal. These threats along with possible alternative scenarios and technical implementations are then discussed in detail in the end.
Keywords:
communication; process management; supply chain; komunikace; procesní management; supply chain
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41621