Original title:
Věcný a didaktický rozbor učiva o účetní uzávěrce a závěrce v prvním koncentrickém okruhu předmětu Účetnictví
Translated title:
Subject and Didactic Analysis of the Topic Closing of Accounts and Financial Statements in the First Concentric Circle
Authors:
Němcová, Veronika ; Fišerová, Marie (advisor) ; Berková, Kateřina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na rozbor didaktického učiva o účetní závěrce a uzávěrce v 1. koncentrickém okruhu na obchodní akademii. Nejprve se věnuje dokumentům upravujícím účetnictví na obchodních akademiích, dále pak metodám uspořádání učiva, formám výuky, vyučovacím metodám, didaktickým zásadám a didaktickým prostředkům, které souvisejí s výukou účetnictví. Praktická část obsahuje didaktický rozbor učiva o účetní závěrce a uzávěrce. Na didaktický rozbor navazuje příklad, který je navržen pro procvičení učiva, které již žáci znají, a poté slouží jako první příklad, kde se žáci setkají s účetní uzávěrkou a závěrkou.This bachelor thesis focuses on the subject and didactic analysis of the topic "closing of accounts and financial statements in the first concentric circle at business academies". It looks at methods of organization of teaching, forms of teaching, didactic methods, principles and resources, which relate to accounting pedagogy. The practical part includes didactic analysis of the topic closing of accounts and financial statements. Furthermore there is an exercise, designed for practising the topics that they already know, in which students close accounts and create financial statements.
Keywords:
accounting; closing of accounts; didactic analysis; didactic methods; didactic principles; financial statements; didaktické metody; didaktické zásady; didaktický rozbor; účetnictví; účetní uzávěrka; účetní závěrka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42107